Ciekawostki z życia USA

Koszty życia w LA

5:30 AMMascara Los Angeles

Z mojego dzisiejszego DIY wyszła totalna klapa, najprostsze naleśniki na świecie nie wyszły jak u mamy, więc nie ma innego wyjścia jak zasiąść na kanapie, "opłakiwać te smutki" i spróbować ruszyć te moje dwie lewe ręce do napisania Wam czegoś w końcu bardziej pożytecznego. Może chociaż jedna rzecz mi dzisiaj wyjdzie na dobre ;) 


Wiele tematów przewinęło się na moim blogu, ale jak do tej pory nie wspomniałam nic o kosztach związanym mieszkania w LA. Tyle się słyszy, że Kalifornia jest jednym z najdroższych stanów, Wy również często pytacie czy ze średniej pensji da się wyżyć, więc czas podsumować, ile takie życie będzie nas tutaj kosztować. Nie jestem w stanie podać dokładnych wydatków na poszczególną rzecz (bo oczywiście każdy miesiąc jest inny i wydatki mogą urosnąć lub zmaleć) ale postaram się przybliżyć cenę, z obserwacji jakich wywnioskowałam od paru miesięcy. 




MIESZKANIE

Mieszkanie z jednym pokojem i salonem wynosi nas $900.

GAZ

Nie używamy mikrofalówki, więc kuchenka jest używana bardzo często do podgrzewania jedzenia, nie wspominając już o gotowaniu. Mimo wszystko koszt nie przekracza $10.

WODA

Ciepła woda dla mieszkańców naszego budynku jest darmowa. Większość mieszkań w LA oferuje darmową wodę.

WYWÓZ ŚMIECI

Darmowy, płacony przez właściciela.

ELEKTRONIKA (światło itp) 

Około $20

SAMOCHÓD

Moje auto- $20 co 5 dni.

Jego auto- $20 co 2/3 dni.

UBEZPIECZENIE AUTA 

$60 za miesiąc

KLIMATYZACJA/ OGRZEWANIE

Latem krótkie rękawki i majteczki a zimą ciepłe sweterki ;)

TV

Przestałam oglądać telewizje odkąd mieszkam w LA. Nie ma chyba nic gorszego niż reklamy co 5 minut trwające tyle samo, jak często się one pojawiają! Wszelakiego typu filmy oglądamy darmowo w Internecie. Chociaż zarejestrowaliśmy się darmowo na miesiąc czasu, żeby oglądać filmy i tv shows na Netflix. Netflix kosztuje $8 miesięcznie, z dostępem do filmów i tv shows bez reklam. Więc sprawdzamy przez ten miesiąc, czy jednak uda nam się oglądać telewizję częściej ;)

TELEFON

Z family plan (plan rodzinny) rachunek kosztuje $40 na osobę z nieograniczonym dostępem do Internetu, bezlimitowym pisaniem sms-ów i dzwonieniem do tej samej sieci ( 900 minut darmowych do innych sieci). $80 na dwie osoby.

INTERNET

Za prędkość 30Mbps powinniśmy płacić ok. $55, ale dostaliśmy zniżke i płacimy $50.


JEDZENIE

Osobiście nie wydaje dużo na jedzenie z racji tego, że w większości mojego czasu jestem u mojej host rodziny, więc lunche i obiady jadam tam ( z wyjątkiem weekendów oraz dni, kiedy gotuje z moim O. ). 
Ten temat jest raczej na oddzielny post, by móc Wam przybliżyć ceny podstawowych produktów spożywczych oraz ile wydajemy tygodniowo na jedzenie.


JEDZENIE NA MIEŚCIE/ WYDATKI NA NAS

Tutaj bywa oczywiście różnie w każdym miesiącu, w zależności jak zajęci oboje jesteśmy, jakie mamy zapotrzebowania i czy podróżujemy. Nie jesteśmy też skąpi, bo wiadomo, że samo oszczędzanie i liczenie grosz do grosza ( raczej każdego dolara;)) nie jest aż tak dobre, ale wydaję mi się, że jest to suma raczej ok. $150 ( albo i mniej).




PODSUMOWANIE

Mieszkanie- $900
Gaz- ok. $10
Elektronika- ok. $20
Paliwo- moje auto ok. $120- 160 na miesiąc
        jego auto ok. $200
Ubezpieczenie auta- $60
Telefon- $80 za dwie osoby
Internet- $50
Wydatki na nas- ok. $150


RAZEM: około $1560 na miesiąc za dwie osoby( plus koszta jedzenia, które nie podałam).






Również od teraz możecie zadawać mi pytania na ask.fm (KLIK). Zapraszam :)



Ściskam,



You Might Also Like

6 komentarze

  1. Szczerze powiedziawszy jestem zaskoczona. Bo właściwie 1500 na 2 osoby i stan Kalifornia to chyba całkiem przystępna cena :)

    ReplyDelete
  2. w sumie 1500$ to nie jest źle, w sumie to bardzo mało. Tutaj w SF to też drogo ;x
    tutaj za studio w centrum, w takiej sobie okolicy 1300 $ ;ooo

    ReplyDelete
  3. Bardzo malutko jak na LA moja sama rata za dom wynosi tyle w GA
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete

Contact Form